Ades: Asyla, Tevot, Polaris [Blu-ray]

Томас Адес: Asyla, Tevot, Polaris
  • регион ABC
  • LSO Live
  • США
  • 63 мин
  • Дата релиза: 3 марта 2017  
Blu-ray Audio
Формат диска: BD-25 (Blu-ray Single-Layer Disc) + SACD
Тип издания: Digipack
Видео: MPEG-4 AVC / 1080p24 / 1.78:1
Аудио: Английский DTS-HD MA 5.1
Английский LPCM 2.0
Английский Dolby Atmos
Жанр: Симфоническая, Инструментальная
Студия/Зал: EMI Classics, Театр Barbican Centre (Лондон)
Продюсер: James Mallinson
Композитор: Томас Адес
Исполнители: Томас Адес, Sameul Dale Johnson, London Symphony Orchestra

An acclaimed conductor and pianist as well as a composer, Thomas Adès is among today's greatest musicians. For his LSO Live debut, he conducts all of his seminal 'Trilogy' works - Asyla, Polaris and Tevot - pieces that not only occupy a special place in his output, but in modern classical music as a whole. Recorded in 2016 during his first LSO 'Composer Focus', this is the first time all three works have been presented together on one album, offering a unique chance to hear the musical development of one of the world's foremost contemporary composers. The SACD & Pure Audio Blu-ray set is also presented with Dolby's new Atmos SS format, recreating even more precisely the unique feeling that a concert of Adès's music creates.

Composed in 1997 and winner of the 1999 Grawemeyer award, 'Asyla' is the earliest of the Trilogy pieces, and one of the works that announced Adès as a major new voice. Sir Simon Rattle, a long-time champion of the composer, conducted the work’s premiere with the CBSO as well as programming it in his inaugural concert as Artistic Director of the Berlin Philharmonic. The title is the plural form of the word asylum, and plays on the dual meaning of both madhouse and sanctuary. Typical of his orchestral works, it utilises a large orchestra (including six percussionists and a variety of treated pianos) to achieve an array of colours, textures and timbres. It also showcases Ades’ wide-ranging influences, with a ‘four-on-the-floor’ techno drumbeat as the impetus behind the famous 'Ecstasio' movement.

'Tevot' is a one-movement symphony that builds upon the ideas of 'Asyla' and pushes the players to the limits of their technical ability, with long passages written in stratospheric registers. Again, there is a dual meaning at play in the title, as 'Tevot' is the Hebrew word for bars as well as closely related to the word used in the Bible when referring to Noah’s ark. Adès himself explains: “I liked the idea that the bars of the music were carrying the notes as a sort of family through the piece. And they do, because without bars, you’d have musical chaos. But I was thinking about the ark, the vessel, in the piece as the earth. The earth would be a spaceship, a ship that carries us - and several other species! - through the chaos of space in safety. It sounds a bit colossal, but it’s the idea of the ship of the world.”

The final Trilogy work, 'Polaris', was composed in 2010 and is subtitled ‘A Voyage for Orchestra’. Taking the North Star as its inspiration, despite a relatively short running time it conjures up a definite sense of vastness, with musicians placed offstage to enhance the sense of space. The piece is built up from a simple, looping pattern of notes in the piano, that evolves to suggest a massive spiral with musical magnetic fields expanding, exploding and beautifully rearranging themselves.

The album also includes the Adès miniature 'Brahms'. Sung here by baritone Sameul Dale Johnson, it is an ‘anti-homage’ to the composer inspired by the cold logic of his music, taking his compositional compulsions to extreme conclusions.

Треклист:
симфонические произведения
«Asyla» для оркестра (1997, впервые исполнено Бирмингемским оркестром под управлением Саймона Реттла)
«Tevot» для оркестра (2007, впервые исполнено Берлинским филармоническим оркестром под управлением Саймона Реттла)
«Polaris» для оркестра и пяти видеоэкранов (2011, исполнено оркестром «Новая мировая симфония» под руководством Майкла Тилсона Томаса)
вокальные сочинения
пьеса «Брамс» для баритона и оркестра (2001)

Аудиопотоки, обозначенные в техническом отчете BDInfo в виде "скрытых"(*), как правило не выводятся в карточку диска и формально отсутствуют в конкретном обозревающемся меню Blu-ray (например, японский звук на дисках производства 20th Century Fox).

Субтитры языковых наречий (напр. испанский / испанский латиноамериканский, китайский традиционный / китайский упрощенный), если таковые имеются на диске, выводятся в карточке диска только в случае присутствия соответствующих дорожек этих наречий. В противном случае, используется одно общее название (напр. испанский, китайский).

Субтитры на комментарии выписываются только на русский и украинский языки. Уточняющую информацию о субтитрах на комментарии для других языков, форсированных (тексты песен, надписи и пр.) и на "картинку-в-картинке" можно получить в Информации о диске в соответствующем техническом отчете BDInfo, исходя из количества потоков и битрейтов.

Рейтинг музыки / Blu-ray диска

Пользовательские обзоры дисков

Кинотеатры пользователей

  • Владелец: Feni4ka
    Бюджет: $ 2000

  • Владелец: siip
    Бюджет: $ 5000

  • Владелец: DaviD18_85
    Бюджет: $ 6400

Помощь. Сообщить об ошибках

Редакция портала www.hdclub.ua стремится предоставить Вам всю необходимую информацию о том или ином блю-рей диске. На момент анонса диска информация основана на сведениях, полученных от издателей и дистрибьюторов, а после выхода Blu-ray – на тесте реального диска редакторами hdclub и владельцами/покупателями. Если Вы заметили ошибки, опечатки или неточности в описании Blu-ray Ades: Asyla, Tevot, Polaris / Томас Адес: Asyla, Tevot, Polaris, пожалуйста, сообщите нам.

Все содержание портала "Все о Ultra HD, Full HD, Hi-Fi, Blu-ray, 3D и HDTV", включая идеи оформления и стиль, являются объектом авторского права. При цитировании документа ссылка на сайт обязательна. Полное копирование и размещение материалов HDCLUB.ua на других сайтах без письменного разрешения редакции не допускается.